چطور همسر خسيسمان را درمان كنيم؟

۱۰ بازديد

اول از همه بهخاطر بسپاريم كه بيماري همسر خسيس ما هيچ گاه درمان نميشود؛ بنابراين فقط بايد تلاش كنيم تا رفتار او را تعديل و ترميم كنيم. درمان قطعياي براي اين بيماري وجود ندارد؛ فقط با اين شيوهها ميشود با او مدارا كنيم:

- طبيعت افراد خسيس را باور كنيم و بپذيريم كه به بيماري امساك و خساست بيمارگونه دچار هستند. اين باور باعث ميشود تا رفتارهاي او برايمان قابل تحمل باشد.

- مقابله به مثل نكنيم؛ اين مقابله هيچ اثري جز تكرار رفتارهاي نامطلوب و ندارد. حتي اين رفتارها ميتواند با شدت بيشتري تكرار شود.

- پيش از خريد هر وسيلهاي براي منزل با همسرمان مشورت كنيم. با وجود اختلافنظر، مشورتكردن ضروري است تا پس از خريد با لجبازي او روبهرو نشويم. به اين ترتيب، مانع از جنجال شده و زمينهسازي كردهايم.- زماني كه از رفتار همسرمان غمگين و عصبي ميشويم، ناراحتيمان را ابراز كنيم؛ البته نه با دعوا و جنجال بلكه به او توضيح بدهيم كه از رفتارهاي او ناراحت ميشويم و خجالت ميكشيم. اين توضيح و ابراز ناراحتي ما به شكل منطقي، تلنگري براي تجديدنظر در رفتارهاي نامناسب اوست.

- همانطور كه اشاره كرديم، اين افراد در ابراز احساسات نيز ناتوان هستند. در مقابل اين ناتواني، لجبازي و بياعتنايي نكنيم اما طوري رفتار كنيم كه طرف مقابل هم با كمي كماعتنايي ما روبهرو شود. با كمي تغيير در رفتارهاي گذشته خود ميتوانيم به راحتي تغييراتي در رفتار همسرمان ايجاد كنيم.:
براي كسب راه حل هاي بيشتر بر روي سايت مشاوره خانواده | مركز مشاوره خانواده - مركز مشاوره خانواده شبانه روزي تك مشاورين كليك فرمايد و يا با مشاوران ما تماس حاصل فرمايد.
مشاوره خانواده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.